follow?oh,my pleasure.

Saturday, July 21, 2012

keluhan ramadhan.

assalamualaikum




tudiaaa ramadhan datang lagi.kali ini lebih meriah sebab semakin ramai ustaz ustazah menyampaikan tazkirah melalui laman sosial.alhamdulillah,semoga ramadhan kali ini lebih bermakna dan memberi seribu satu juta kebaikan bagi kite.marilah same same mengimarahkan surau surau dengan bersolat terawikh ya kawan kawan.




dalam pada lambakan tazkirah di laman sosial,tidak kurang juga terdapat keluh kesah beberapa orang yang aku kenal,yang aku tak kenal.sungguh sedih keluhan masing masing.puasa pertama tanpa family.kasihan betul aku dengan mereka.mungkin mereka tak pernah berjauhan dengan keluarga lantas bulan ramadhan ini menjadikan mereka sedih sayu tak puasa dengan keluarga.sabar ya.





tapi kan sebenarnya keluhan melampau dekat facebook ni annoying tahu.yang banyak keluhan nya mereka yang duduk masih dalam malaysia.takdak pulak aku tengok status kawan yang duduk oversea up status "SEDIHNYAAAA PUASA DI PERANTAUAN." tak payah kecoh kecoh adik kakak.tak puasa dengan family,bulan puasa sebulan jugak.bukannya bertambah jadi 2 bulan ye adik kakak.tak payah nak mengeluh sangat.










hujung bulan puasa mesti punya lah kau orang balik.kan menyempat tu nak puasa dengan family.dan pasti akan ada yang up status "ALHAMDULILLAH,NIKMATNYA BERPUASA DENGAN FAMILY." -.-'















1 comment:

iMah said...

hahahhaha..
yg duk umah pulak, yeaaay poso ngan family..
lepas buke kompem up gamba2 makanan..