follow?oh,my pleasure.

Friday, July 26, 2013

i miss you bonbonboncet!




assalamualaikum

its been awhile.a year to be exact.setelah sekian lama akhirnya aku berjaya bukak balik this memorable bonbonboncet.omg how i miss you.reading all the old post buat aku rindu.malu pun ada dengan entry entah apa apa dulu.kehkeh.ah abaikan.

sekarang 26 julai 2013,aku bukan lagi seorang pelatih kolej.aku sudah beberapa bulan berkhidmat sebagai hamba kerajaan.a government servant.dan kita sekarang berada dalam bulan ramadhan.baca entri terakhir aku.bulan ramadhan kan?hehe

Hospital Raja Permaisuri Bainun tempat aku berkhidmat memerah keringat sekarang.hell of ppw they said.its not that bad.but its bad.no offense.hahah.hanya orang yang kuat saja boleh bertahan.dan aku tak rasa aku orang kuat tu.kadang kadang kalah dengan keadaan sekeliling.dengan diri sendiri.

untuk beberapa bulan berada kat Ipoh,banyak benda dah jadi.making new friends,memories,tons of works,coping with stress,belajar benda baru,blablabla.its a life experience.paling jijik pernah aku buat adalah menangis depan orang ramai sebab tak dapat balik rumah.see how stress i am?last aku menangis sebab homesick adalah masa baru masuk asrama masa form one.

dan terbaru adalah aku menangis sampai bengkak mata hilang kejantanan hilang kemaluan bila aku tengok jadual cuti raya,cuti aku tak diluluskan.actually, aku ingat aku mampu bertahan tak balik raya tapi tidak.ini semua sebab expectation yang terlalu tinggi.aku kan baru sekali balik rumah sepanjang beberapa bulan ni.so possibility aku balik raya tinggi.tapi takdak rezeki.

mula mula memang sedih.nak marah.semua perasaan bercampur.call mak nangis nangis.terkejut mak mana pernah aku call sambil nangis.wkwkwk.mak dengan penuh redha bagi semangat,ni la dugaan time kerja.hmmm,okay i get it.ada hikmah di sebalik setiap kejadian. krik krik krik sedapkan hati.



*raya pertama kerja double shif.pagi petang aku kat hospital.hmm,agak agak bengkak lagi tak mata aku?dasar perempuan murah dengan air mata.pfftttt





No comments: