follow?oh,my pleasure.

Saturday, February 26, 2011

TIPS TAHAN LAMA.

hai hei hoi.
salam 1 malaysia.
hari ni kite akan bercetire pasal tips tahan lame.
hohoho.ape ade dalam kepale otak korang?
tettt!no komen. xD
jom kite pelajari care-care nak tahan lame.


gambar hiasan.


bagi yang befikeran biru kunen hijau kelabu.
selamat belaja!
(info ini diperoleh dari emel yang dihanta oleh sape tah)

***

KELAPA PARUT
Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun. Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja. Gunakan sebelah pada 31 December 2010. Dan sebelah lagi pada 1 January 2011... Wah...tahan sampai 2 tahun kan?

NASI/LAUK
Untuk tahan lebih lama, jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria. Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Kalau untuk lebih 'tahan lama', bayar le zakat untuk barang kemas tu atau pakai saja. Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat. Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha ha...

PAKAIAN
Nak tahan lama jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat. Elak guna washing machine. Jangan jemur bawah matahari terik. Elak guna bleach. Jangan bawa mandi kat pantai. Gantung bila disimpan. Cuci guna air jeram/hujan. Jangan bagi pinjam kat kawan!!! Kalau nak tahan lagi lama, PINJAMLAH BAJU MEMBER...BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA
Nak tahan lama? Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok-elok... Jangan bagi angin masuk. Jangan bagi abuk masuk... Jangan bagi wap air masuk. Bayar loan bulan-bulan sampai abis loan. Konfem tahan lama.

KENYANG
Kalau nak tahan lama, sebelum makan baca bismillah dan doa selepas makan lepas habis makan dan ucap alhamdulillah...

UMUR
Umur nak tahan lama? Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah. Fikir sikit-sikit je. xD

ROKOK
Nak tahan lama? Jangan hisaplah...!!! Letak atas meja dan pandang saja. Tak pun hisap rokok kawan. Rokok sendiri simpan. hehe...

TIDUR
Nak tahan lama tak tidur malam? Rajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN
Bertahan lama dalam persahabatan/hubungan, jujur dan ikhlas je!!!

***

sooooo.ape pendapat anda?
suke ye bab tahan lame tahan lame ni ye.ye.yeee.
haha.

Akhir kata, SELAMAT BERTAHAN LAMA!


p/s : jangan marah na.aku pon tetipu jugak bace ni.haha






2 comments:

hoNey peja said...

suke yang last tue la cik mush..hehee

miss mush said...

yang last?yang mane?huhu.anyway.thanks for viewing. :)