follow?oh,my pleasure.

Sunday, December 19, 2010

mengimbau kenangan (part 1)

korang suke x zaman sekola ? ade rase nak ulang balek x?
klu bagi aku xnak ulang dah. :) maksudnye bukanlah xsuke ataw xde mase yang paleng indah,seronok mase 2,cume bagi aku stiap sumtin akan berakhir kan.kite cume bole kenang dan ingat dan gelak sorang2.haha

klu dulu mase zaman sekola semua kawan xsabar2 nak abeskan sekolah.nak2 mase form5.dengan stress nak spm nye,ngan masalah ngn kawannye,memang senang cite semue pon memang xsabar2 nak blah dari sekolah.ini termasuklah aku.xsabar rasenye nak jadik dewase.(kononnye lah).padahal bile abes sekola semua pon same jek.duk kat umah bapaklah bosannye.nak keje mak xbagi.almaklumlah,anak pompuan.xbape nak betul plak 2.mane mak nak lepas g keje.kang buatnye culture shock(dulu kan sekola asrama.) haru semua orang.haha..rindulah zaman sekola.meh nak imbau balek kenangan,kronologi zaman sekola aku.amek dari sekola menengah lah.memori sekola rendah da dilit.ngeh3

2004 : mase ni fom 1.dulu ade kawan baek.name die amalina.sekola rendah memang aku selalu dengan blio la. sampei2 sekola menengah pon mak blio nak kitorang sekola same.tapi las2 kitorang xdapat sekola same.tapi dekat.amalina dapat sekola SMART.sekola ni kire sekola femes la kat kontan.sebut je memang semua orang kenal.( dulula ).aku plak tercampak kat sekola yang depan sekola smart,SABS(sekola anak beranak setan) ni orang cakap.bukan aku.hoho.memula cuak jugakla dapat sekola laen ngn amalina.maklumlah,dulu aku asyek bekepet ngn blio jek.ni masok sekola baru nak kawan ngan sape la aku.tapi masok 2 naseb baek ade maryam sofia.blio budak kelas aku mase sekola rendah.fuh,syuko sangatlah blio ade.tapi kitorang xsame klas pon.die kelas orang bijak.aku kelas orang bawahan.xsilap kelas aku namenye 1RK2.ape RK 2 aku memang xtaw smpei sekarang.haha.3-4 ari kat sekola 2 aku da dapat 7 mate merit.jadah ape merit 2 tahla.agak2 macam anugerah lah bg kat bebudak klo dapat kompol beberape mate.hri ke2 g sekola aku masok lambat.jalan jem (sekola ni kat bando).kesalahan aku dalam minggu 2 xpakai pin tudung (tah ape2!) ngan pijak rumput rampai larangan kat sekola..haha.dapatla merit2 2.da mcm name sympu da.tapi naseb baek la aku xlame kat sane.2 bulan jek.sebab dapat tawaran blajo kat mrsm kota putra. alah.bajek2 bijak jek nakgi mrsm.dalam mase 2 bulan 2 aku dapatla kenal ngan beberape orang yang bole dianggap kawan baek.(tapi skang xkontek da pon) .ingat2 aku name mereke yang nanges mase aku nak pindah 2 solehah,anisah,ade la lagi 2,3 orang.xingat.2bulan pon ade orang nanges woo. XD

2004 lagi : mase ni aku pindah ke mrsm kopu.sekola ni jao.kat besut.terengganu.mase awal3 masuk 2 makaih,da macam ape da.merate2 menanges.dalam tolet,dalam surau,dalam bilek,dalam selimot,dalam ati,dalam kelas.paleng xle blah menanges merenung ke bulan.haha..malu gile nak ingat balek.bajek industan jek.muahahahahahaha.menanges plak xkire mase.penah skali 2 menanges mase HEP datang lawat kelas.bodoh gile.aahahahahaha..xpasal2 semua orang kenal budak menanges.malu wehhh.tepon makayah cakap nak balekla,apela.haha.haru.mase fom 1 sangat2 la 'berjurus' nye.prep xpenah tinggal.surau apetah lagi.dalam surau abes sme tangan orang nak dicium.konon2 junior yang baeklah.xtaw cium tangan budak 1 batch.haha..rumet mase fom 1 name die masyita,auni,adila.semua pon da lost kontek.hoho

2005 : mase ni da xnanges da.maklumla da bgelar senior.belagakla sket.haha.rumet taon ni ctnofatin,arina ngan wina.mule2 semua pon baek.semua pon bole go on.las2 tinggal aku ngan ct jek bejaye menempuhi ujian bekawan.haha.mcm2 msalah.tapi aku xtaw ape masalah sampei budak bilek xbertego sape.aish,betul2 kanak2 ribena.haha.mase ni memang aku ngann ct gile.jangankan prep,surau pon kitorang xpegi.time prep 8-10pm kitorang tebongkang atas katel.ldp cek bilek,kitorang xpenah kene tangkap.kitorang pon pelik.padahal xde plak kitorang nyorok dalam loker ,bawah katel , or bawah meje.(ni tempat2 common bebudakni kene tangkap xP).klo time nak exam lagi bahagea.kitorang tido dari balek prep petang (4/5pm) smpei la abes prep malam.besenye mgrb memang tetinggallah.huhu..malam plak xtido sampai pagi.memang da mcm ape.agaknye sebab 2 wina + arina tanak kawan ngan kitorang kot.haha..tapi aher2 fom2 jumpela ngan kawan2 yang sekepala,sekaki,seotak dan sebagainya. :)

2006 : kawan sekepala,sekaki,seotak ni pon membuat keputusan untok menubuhkan 1 grup yang bername KRUSTIKRAB.grup ni ade 14 org.p2 reduce jdi 12 org sebab 2 org lgi xbole bg komitmen penoh.(ecece,da mcm rncangan twi.haha ) dalam grup ni ade cazul,izma,che yea,ua,ida,ct,sha,fana,ain,debab,yuni n ofkos mus.kitorang g mane2 pon skali.bajek mcm grup bagos je kan.klu diingat2,memang kitorang xkawan sangat ngan orang laen.hanye idop dalam donia sndre.hoho..smpei chegu2 pon kenal kite kan.haha..ade jugak yang xske kitorang,tp kitorang kesah ape.banyak sangat kenangan ngn krusti ni.antre yang xdapat lupe.

  • ua,mus,2 lagi xigt sape.lompat pagar sbelah dewan besa sebab nak g makan kat kedai lua.punye lah susa payah kan kite nak kua g kedai tsebot.dengan berbekalkan kekuatan fizikal dan mental beserta sebijik kerusi kite berjaye melompat keluar pagar sekola.dengan bhagea kite bjalan2 ke kdai makan tsebot.makanan xdela bes sangat pon.haha..odw mase nak balek 2 ttbe ade orang hon.pinpinpin.sme kaver cun.ingatkan ade org nk ngorat ke ape.rupenye..
          cegu najib : "korang dari mano ni?"
          kami : "dari kedai makan cegu ."
          cegu : "pegi dengan ape?"
          kami : "jalan kaki"
          cegu : "meh naek .lompat paga ko apo ni "
          
haha.kantoi sudeh.dengan adenye kerusi kat pagar tepi dewan 2 menguatkan pendapat cegu td.xpsal2 dapat dende angkat barang2 bbq dari kete cegu ke asrama pmpuan.dengan tong2 arang kene angkat.adeh..padan muke.haha

eh,penatlah.tapi banyak lagi nak diimbaw ni.share gamba lah dulu. :)


yang ni dalam dewan kuliah
che yea , mush , sha

ni lah ct . teman memonteng :)


nina(bkn krusti) , fana(atas) , che yea , ct , sha , ida

2 yrs ago :)

bulat kecil bulat besar . ngeh3

ida yang buat nih!

kami sayang kami!

mase kat agro resort . memang xbekawan ngan orang laen . XD


sampai sini dulu .. .klo rajen sambung lagi. . :) 

5 comments:

aEn said...

weyhh rindu!!..asal xingt gamba kami syg kami..err

fana dean said...

mane cita 2007 2008? hehehe minah ni nak kena sekeh buat blog tak gtau!

bonbonboncet said...

aen . gamba 2 mase las day klu xsilap.huhu
ala fana . baruuuu je buat.haha

ruffdib_ida said...

ciplak gmbar .. bayar2 . haha
part 2 mne?

bonbonboncet said...

haha..ala,nnt da keje aku baya.ahaha.rajen2 nnt aku cite la part 2. :D