follow?oh,my pleasure.

Tuesday, March 15, 2011

nikah gantung.

hai hei hoi.
salam 1 malaysia.

aku nak tanye ape pendapat korang tentang nikah gantung?
bukan lepas nikah tu gantung diri kat kipas puseng2 sampe pengsan.
bukan.bukan.bukan.

nikah gantung ni nikah jek.

"aku nikah kan dikau dengan si sekian2 dengan mas kawen blablabla."

tapi tanpe ape-ape majeles.
biase dilakukan oleh pelajar-pelajar yang maseh belajar.
yang maseh belajar.

tu jek point aku.
ape pendapat korang.
setuju?tak setuju?

aku penah bace 1 blog.pasal ni lah.
tapi aku tak ingat name blog tesebot.
die tules surat kepade makayah die cakap nak nikah.
emmm.

nak cakap die gatal?
kalau gatal die takmau nikah.main-main sudah.buat ape pening-pening kepale pike nak nikah.
nak cakap die lupekan makbapak?kawen tanpe ibubape?
kalau die belakangkan keluarge die takkan bagitau nak nikah.

pade aku tak salah nikah gantung ni.as long pasangan tesebot tahu tanggungjawab maseng-maseng.
boleh terime keadaan maseng-maseng.
dan paleeng penting sirius dalam hal tesebot.

tanak maen-maen na!
nikah kawen ni bukan macam maen masak-masak.
ape kau nak jadik macam britney idola kau tu?
kawen tak sampai sehari?ewww.
jangan na.tak elok.

nikah gantung ni ade baek dan buroknye.baeknye nikah ni boleh tangani masalah yang femes sekarang.
buang bayi dan masalah seks di luar nikah.
lagipun kan elok kalau keluar dengan seorang yang memang sah dengan kite.
tiade fitnah-fitnah.begitu juge dose.
emmm.akuu pon keluar juge. err.err

buroknye nikah gantung ni biase pelajar-pelajar yang amalkan kan.
so pelajar ni basenye darah panas.hawt!hawt!
haha.so bayangkan mase darah tengah panas.ade masaklah sket tros mintak cerai.
ade masaklah sket tros mencerai.hemm.tak elok gitu.
pelajar jugak biasenye market tinggi.
kalau nikah awal dikuatiri tak bole setie.

wai.kan da cakap tadi.
nikah gantung tak salah.asalkan pasangan tahu tangungjawab maseng-maseng.
so,rasenye kalau tahu tanggungjawab maseng-maseng,tak ade yang buroklah pasal nikah gantung ni. :)

em.tahla.tu pendapat aku jek.
korang-korang entoh le.

tapi mentaliti masyarakat kite skang kalau orang tu nikah tanpe majeles.

"em.die ade buat bende tak eloklah tu.tu pasal tak buat majeles."







p/s : aku buat entry ni bukan sebab aku da nikah.bukan juge sebab aku nak nikah.tapi kalau da jodoh awal,i terime.aww.aww.HAHA





2 comments:

maryam sofia besfrenmu said...

jom nikah same2.. huahuahua

great tonyeau said...

haha.ayuuh!