follow?oh,my pleasure.

Wednesday, February 23, 2011

mari belajar 'membandage'

hai hei hoi.
salam 1 malaysia.

hari ni aku nak bercetire pasal ape aku belajo hari ni.
eh bukan.semalam.
bukan ape yang aku blajo dalam kelas.
bukan.bukan.bukan.
sebab dalam kelas keje aku hanye tido dan tido dan tido.

tadi aku belajar care membandage.
serunok bandage2 ni.
rase macam maen masak2.

okeh.kite ade 2 care nak membandage ni.
(setakat yang aku belajo dan pahamlah)

1st.ni adelah care membalut orang yang kudong.
model ni konon2nye kudong tangan.
oke.watch it lah yewww.




carenye adelah dengan membalut dengan bentuk pangkah atau X.
1st sekali kenela buat base dengan liletan 2 kali ye anak2.
then naek la kat bahagean kudong tu.


***

and the 2nd one is splinting.
act,splinting ni kene ade macam 1 bende untok ampu tangan tu.
tapi kitorang xde so buat ilek sudohh.




carenye lebeh kurang same but no need to fully cover tangan lah.
sebab patient bukannye kudong.
then kene balut3 sampei 2/3 lengan pesaket.
ah,nak terang pon xreti.tengok ajelah.konon2 paham na. xD


***

ini haselnyeh!

munik yang bahagea tangan bebalot.the tangan,looks like tangan ahli gusti kan?kan?kan?


wonder kenape muke begitu aneh?ah.comel apee.haha


bile da xde ape nak buat kan.snap!


the left one tu lah splinting.


***

da abes kelas kami pon laju3 jalan balek bilek.
orang laen xbalek lagi,kitorang da nak sampei.
maklomlah,idop nak kene sentiase kedepan.
baru majuuu.haha
(time nak balek memang sentiase maju lah kann)


jalan2 yang kami lalui,memang beliku.
kene lintas jalan.maen cak2 ngan hanjeng.wiwit2 ngan orang yang lalu lalang.
susa kan jadik student?haha


kanak2 baru melintas jalan.
da pro.xmacam ayam.tgk,berator jek.wiwit!



that is where we live.kunen.warne diraje.wahh


***

end.



p/s : esemen xsiap lagi.konon2 banyak mase nak update blog.bajek blogger lah kann.haha.boo







No comments: