follow?oh,my pleasure.

Sunday, January 2, 2011

pacik.pacik.pacik.


kuros.kuros.kuros.itu jek yang aku pk sekarang.mau kembali kebentuk asal.bukan bentuk asal yang mase aku sekola.ouh,tidak3.xsanggup nyahh.aku nak kembali kebentuk asal sebelum cuti,sebelumr aye.ouh,mase tu gila bangga semua cakap aku kuros.(ehem,kuros ke?xD).sekarang sudah tidak lagi.dengan amalan yang sangat tertib sewaktu cuti yakni makan tido jalan makan tido makan tido yang mane berjalan itu hanye kadang-kadang telah membuahkan hasil lumayan bilamane tubuh saye kini telah mencapai berat badan terlebeh.act xlebeh tapi dengan ketinggian yang kurang ini sukalah saya jika dapat memiliki body seperti ini


mungkin xmungkin mungkin xmungkin.ah.takkkkkkk XD

yelah kan.macam over je.xmungkin dapat body macamni.perfek tu.kang jadik model plak aku.xbole2.haha.tapi aku tanakla sampei jadi macam ni 

mungkin xmungkin mungkin xmungkin.ye MUNGKIN -.-

tanpe exercise,tanpe kawalan makanan xmustahil kan kite bole jadik macam ni?oh tidak.saye xmahu.saye sangat bersyukur dengan tubuh badan ini yang sehat walafiat walaupon tidak seindah megan fox.tapi walaubagaimanepon saye tetap nak turonkan berat badan.yah,turonkan berat badan dengan cara paleng sehat yang pernah saye amalkan.saye xkan berlapar lagi.sudah serik dengan kejadian gastrik itu.wuu..

oh ye,tadi aku berjoging dengan acu kat taman rimba.yelah,kan baru menetap kat inspin.so semangat nak pegi taman rimba tu sangat kuat.pagi2 bangon dan bersedia untok berjoging.kitorang berjoging dengan harapan mahu kuros.(err,salah ke niat 2?).then mase da nak balek adelah bebual dengan sorang pacik ni yang mengatekan dirinya adalah seorang pengajar senaman.mase tu kitorang tengah berehat lepas saket2 kaki kat tempat ade batu2 tajam 2.(refleksologi katenye).pacik tesebot memberi nasihat yang membuat kami berfikir sejenak..dua jenak..tiga jenak..seperti kata beliau..

"adek,orang muda xelok gune refleksologi ni.kalau adek ade saket xpe,tapi kalau saje-saje pacik xgalakkan.sebab orang yang digalakkan gune ni orang yang berpenyaket macam kenceng manes,darah tinggi dsbgnye.kalau yang xde saket,akan mendatangkan saket.manakale orang yang saket akan hilang saket."


wah,macam tu plak.so aku pon search kat inche google untok mencari faktanye.


Refleksologi adalah seni pemulihan semula jadi yang berasaskan kepada prinsip asas iaitu tangan, kaki dan telinga dipercayai ada kaitan dan memberi gerak balas terhadap seluruh anggota, kelenjar dan organ badan.
Mengurut sebenarnya memberi tekanan kepada titik refleks dan urutan ini akan meredakan ketegangan serta memperbaiki edaran darah yang secara tidak langsung merangsang anggota berkenaan untuk berfungsi dengan baik. Orang zaman dulu melakukan refleksologi dengan berjalan di atas batu kerikil atau permukaan bumi yang kasar — untuk mengembali dan mengekalkan keseimbangan badan.
Namun, dalam keadaan sekarang, kita boleh lakukan sendiri refleksologi dengan berjalan berkaki ayam di atas batu refleksologi yang banyak di pusat riadah dan rekreasi. Ada orang mengaitkan kalau sakit berjalan di atas batu ini, tanda banyak penyakit, tetapi kesahihan dakwaan ini masih belum dapat dipastikan.
Harus diingat, refleksologi bukan kaedah untuk mengenalpasti atau mengubati penyakit, tetapi ia mampu mengurangkan simptom dan meredakan kesakitan mahupun ketidakselesaan fizikal disebabkan tekanan, trauma atau penyakit. ia boleh meredakan tekanan, sama ada disebabkan kerja, masalah peribadi mahupun persekitaran. Tekanan yang tidak terkawal bukan saja merangsang masalah fikiran, tetapi boleh menjejaskan kesihatan dan menyebabkan penyakit sedia ada semakin mudarat.

so,ape pendapat anda?aku sendre pon xde pendapat.tapi sepanjang yang aku penah taw refleksologi ni elok.emm,entah.pacik ni da membuatkan kitorang keliru.huhu.
tapi rasenye buat sekali sekale xpe kot 




pacik 2 cakap lagi..
"berjoging ni tak brape elok untok orang pompuan.nanti badan akan jadi bentuk buah pear.besar bahagian paha dengan bontot.berjalan adelah lebeh elok."


hem,u know wat buah pear is?
eh pacik,bukan pompuan memang elok ade figura pear ke?



kalau tak,takkan ade eklan ni 

sekadar gambar okk. XD



aku pon cariklah kesahihannye kat inche google,tapi xjumpe.mungkin ade kot tapi aku xjumpe.tah.kalau tak joging kitorang nak watpe pacik?senaman macam mane yang elok pacik?pacik.pacik.ajarkan lah.pacikkk.

emm,tapikan pacik,kalau pacik amalkan senaman yang betul2 elok kenapa perot pacik buncet pacik? XD

p/s : kalau anda ade taw mengenai perkare diatas,bgtawlah ye. :)

4 comments:

Hunnayh said...

same la kite. nk tyr kurus ni. follow me :D whathehani.blogspot.com

bonbonboncet said...

HAHA..nanti kite lawan sape kuros dulu na.XD

Hunnayh said...

hahaha xnak! takut xkurus2. makin naik ade la.

bonbonboncet said...

haha.samelah.ni pon tengah try keep fit.tiap2 petang jog. :D xtawla tahan brape lame je.HAHA.eh,i folo u already. :)